Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
60%
Teljes leírás
Az EU-hoz újonnan csatlakozó, illetve időközben már csatlakozott közép-kelet-európai országok közt az idegen nyelvi kommunikációba bekapcsolódni képes állampolgárok számát tekintve hazánk az utolsó előtti helyet foglalja el. Minden eddiginél nagyobb kihívás előtt állnak tehát a hazai általános iskolai nyelvtanárok. E kihívással való szembenézés jegyében született meg Szilágyiné Hodossy Zsuzsanna gazdag statisztikai elemzésekre támaszkodó, táblázatokkal, diagramokkal illusztrált, francia nyelvű összefoglalással, bibliográfiával, diagram- és táblajegyzékkel kiegészített tanulmánya. A nagy iskolai szerkezetváltással járó, a nyelvpolitikai szemléletű, életidegen oroszcentrikus nyelvoktatást és az attól való fokozatos elrugaszkodást, a valós igényekhez lassan, belülről igazodó folyamatokat a szerző az 1945-1995 között keletkezett dokumentumok és adatok tükrében elemzi, ennek nyomán keresve választ a negatív magyarországi nyelvtudási szint okaira. A szerző elemzéseit gondos elméleti alapvetéssel, a téma szakirodalmának átfogó bemutatásával kezdi, majd a vizsgált korszak általános iskolai nyelvoktatását több síkon, a művelődéstörténeti viszonyok, az oktatáspolitikai elvek, az ideológiai korlátok, a tantervek és tankönyvek, a politikai események, fordulatok, valamint az idővel megjelenő alternatív programok függvényében mutatja be. Az adatok kiértékelésével, illetve a környező országokra való kitekintéssel záródó kiadvány főként oktatáspolitikusok és pedagógiatörténészek, valamint a témával foglalkozó főiskolai, egyetemi oktatók, hallgatók figyelmére számíthat.

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Szilágyiné Hodossy Zsuzsanna

Általános iskolai idegennyelv-oktatás:történet, elemzés (1945-1995)

Korábbi ár
945 Ft
Borító ár
2 363 Ft
Aktuális online ár
945 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Szilágyiné Hodossy Zsuzsanna
ISBN
9637338403, 9789637338434
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2006
Méret
24 cm
Kiadó
Eötvös J. Kvk.
Cikkszám
3000102309
Alcím
[oktatási segédanyag]

Darabszám
Teljes leírás
Az EU-hoz újonnan csatlakozó, illetve időközben már csatlakozott közép-kelet-európai országok közt az idegen nyelvi kommunikációba bekapcsolódni képes állampolgárok számát tekintve hazánk az utolsó előtti helyet foglalja el. Minden eddiginél nagyobb kihívás előtt állnak tehát a hazai általános iskolai nyelvtanárok. E kihívással való szembenézés jegyében született meg Szilágyiné Hodossy Zsuzsanna gazdag statisztikai elemzésekre támaszkodó, táblázatokkal, diagramokkal illusztrált, francia nyelvű összefoglalással, bibliográfiával, diagram- és táblajegyzékkel kiegészített tanulmánya. A nagy iskolai szerkezetváltással járó, a nyelvpolitikai szemléletű, életidegen oroszcentrikus nyelvoktatást és az attól való fokozatos elrugaszkodást, a valós igényekhez lassan, belülről igazodó folyamatokat a szerző az 1945-1995 között keletkezett dokumentumok és adatok tükrében elemzi, ennek nyomán keresve választ a negatív magyarországi nyelvtudási szint okaira. A szerző elemzéseit gondos elméleti alapvetéssel, a téma szakirodalmának átfogó bemutatásával kezdi, majd a vizsgált korszak általános iskolai nyelvoktatását több síkon, a művelődéstörténeti viszonyok, az oktatáspolitikai elvek, az ideológiai korlátok, a tantervek és tankönyvek, a politikai események, fordulatok, valamint az idővel megjelenő alternatív programok függvényében mutatja be. Az adatok kiértékelésével, illetve a környező országokra való kitekintéssel záródó kiadvány főként oktatáspolitikusok és pedagógiatörténészek, valamint a témával foglalkozó főiskolai, egyetemi oktatók, hallgatók figyelmére számíthat.