Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
21%
Teljes leírás
Jancsó Árpád erdélyi magyar helytörténész, nyugdíjas út- és hídépítő mérnök Az Oravica-Anina hegyi vasút története (201417039) című könyvében már feldolgozta a bánáti hegyekben közlekedő, harminchárom kilométer hosszú vasútvonal építéstörténetét és üzemeltetését. Az 1790-től 1854-ig készült pályaszakasz az egyik első európai hegyi vasút volt, méltó párjaként a sokkal ismertebb Semmering vasútnak. A nehéz terepviszonyok miatt ugyanis különleges műszaki megoldások alkalmazására volt szükség, így a szerző külön kötetet szentelt a vonalon található műtárgyak ismertetésének. Ezek a mély völgyeket átlépő, merész vonalú viaduktok, melyek néha fémpánttal ékesített kőcsipkeként tűnnek ki a vadregényes tájból, a hegy gyomrába furakodó alagutak, a míves, szépen faragott kőtömbökből megépített boltozott átereszek, a mára már teljesen a tájba simuló, belenövő, patinássá vált támfalak, a gyorsan lezúduló, romboló hegyi patakok megzabolázására épített kőművek nemcsak a korabeli embereket nyűgözték le, hanem még manapság is rabul ejtenek. A szakemberek és technikatörténeti érdekességekre vágyó olvasók érdeklődésére számot tartó kötetet – csakúgy, mint említett előzményét – román és angol nyelvű összefoglalás és bibliográfia egészíti ki, valamint dokumentumok színes fakszimiléi, térképek, műszaki rajzok, archív felvételek és mai fotók illusztrálják meglehetős bőségben. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
Jancsó Árpád (1954-)

Műtárgyak a Jaszenova–Oravica–Anina-vasútvonalon

Borító ár
3 500 Ft
Aktuális online ár
2 765 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Jancsó Árpád (1954-)
ISBN
9786067390711
Egyéb szerzőség
Erdélyi Múzeum-Egyesület (közread.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2016
Méret
24 cm
Kiadó
Erdélyi Múzeum-Egyes.
Cikkszám
3001023572

Darabszám
Teljes leírás
Jancsó Árpád erdélyi magyar helytörténész, nyugdíjas út- és hídépítő mérnök Az Oravica-Anina hegyi vasút története (201417039) című könyvében már feldolgozta a bánáti hegyekben közlekedő, harminchárom kilométer hosszú vasútvonal építéstörténetét és üzemeltetését. Az 1790-től 1854-ig készült pályaszakasz az egyik első európai hegyi vasút volt, méltó párjaként a sokkal ismertebb Semmering vasútnak. A nehéz terepviszonyok miatt ugyanis különleges műszaki megoldások alkalmazására volt szükség, így a szerző külön kötetet szentelt a vonalon található műtárgyak ismertetésének. Ezek a mély völgyeket átlépő, merész vonalú viaduktok, melyek néha fémpánttal ékesített kőcsipkeként tűnnek ki a vadregényes tájból, a hegy gyomrába furakodó alagutak, a míves, szépen faragott kőtömbökből megépített boltozott átereszek, a mára már teljesen a tájba simuló, belenövő, patinássá vált támfalak, a gyorsan lezúduló, romboló hegyi patakok megzabolázására épített kőművek nemcsak a korabeli embereket nyűgözték le, hanem még manapság is rabul ejtenek. A szakemberek és technikatörténeti érdekességekre vágyó olvasók érdeklődésére számot tartó kötetet – csakúgy, mint említett előzményét – román és angol nyelvű összefoglalás és bibliográfia egészíti ki, valamint dokumentumok színes fakszimiléi, térképek, műszaki rajzok, archív felvételek és mai fotók illusztrálják meglehetős bőségben. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"