Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
Az eddig fordítóként ismert Béresi Csilla először verseskötettel jelentkezett (A tükör peremén, Budapest, Underground, 2015), s most egy érdekes képzőművészeti esszében a szivárvány- és az égábrázolások művészettörténetét tekinti át a középkortól a 19. század festészetéig. A szerző állítása szerint unokaöccse talált rá egy kukából előbányászott borítékban a közölt műtörténeti gyűjteményre. „Nem csupán a szivárvány jelentett többet önmagánál, de a fény és az égi fények is valami nem evilágit sugároztak mindig is magukból az ember számára” - állítja benne a névtelen szerző. A színes művészeti reprodukciókkal illusztrált kötet tehát egy postai küldeményt és Béresi Csilla naplóját tartalmazza, amelynek lapjai kicsit összekeveredtek. A „futóbolond” szerző – aki ennek nyomán a neoplatonizmus hatását is felfedezni véli a vizsgált képtípusnál – naplójából kiderül, hogy valóban földönfutó, albérletből albérletbe költözik, miután elvesztette a lakását. A napló feljegyzéseket tartalmaz aktuális lakhelye, egy lakótelep életéről, lakói ellesett, kihallgatott mondatfoszlányaiból. Piaci évődések, átkok, pillanatképek újszülöttnek örvendő szülőkről és gyermeküket vesztett öregek magányáról… E pillanatképek úgy feszítenek hidat az esszé képei köré az itt és mostból, akár egy szivárvány vízcsepp-prizmái, fanyar ellenpontjául az „örök kérdéseknek”. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
Béresi Csilla (1951-)

Festett szivárvány

Borító ár
2 990 Ft
Aktuális online ár
2 243 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Béresi Csilla (1951-)
ISBN
9786155693274
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2017
Méret
110 o.
Kiadó
Aba Kvk.
Cikkszám
3001032242
Alcím
művészettörténet naplójegyzetekkel

Darabszám
Teljes leírás
Az eddig fordítóként ismert Béresi Csilla először verseskötettel jelentkezett (A tükör peremén, Budapest, Underground, 2015), s most egy érdekes képzőművészeti esszében a szivárvány- és az égábrázolások művészettörténetét tekinti át a középkortól a 19. század festészetéig. A szerző állítása szerint unokaöccse talált rá egy kukából előbányászott borítékban a közölt műtörténeti gyűjteményre. „Nem csupán a szivárvány jelentett többet önmagánál, de a fény és az égi fények is valami nem evilágit sugároztak mindig is magukból az ember számára” - állítja benne a névtelen szerző. A színes művészeti reprodukciókkal illusztrált kötet tehát egy postai küldeményt és Béresi Csilla naplóját tartalmazza, amelynek lapjai kicsit összekeveredtek. A „futóbolond” szerző – aki ennek nyomán a neoplatonizmus hatását is felfedezni véli a vizsgált képtípusnál – naplójából kiderül, hogy valóban földönfutó, albérletből albérletbe költözik, miután elvesztette a lakását. A napló feljegyzéseket tartalmaz aktuális lakhelye, egy lakótelep életéről, lakói ellesett, kihallgatott mondatfoszlányaiból. Piaci évődések, átkok, pillanatképek újszülöttnek örvendő szülőkről és gyermeküket vesztett öregek magányáról… E pillanatképek úgy feszítenek hidat az esszé képei köré az itt és mostból, akár egy szivárvány vízcsepp-prizmái, fanyar ellenpontjául az „örök kérdéseknek”. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"