Teljes leírás
Egy film készítése egy sor gyakorlati probléma megoldását jelenti. Az azokra adott válaszok pedig nemcsak technikai szempontból érdekesek, hanem minden döntésnek esztétikai, a film stílusára kiható következményei vannak, amely egy adott filmtörténeti kontextusban érvényesülnek, végső soron meghatározzák a befogadó, a néző élményeit. A standard eljárásokról és az éppen aktuális stílusirányzatokról a pályájuk elején álló alkotók az egyetemeken, workshopokon, kurzusokon tanulhatnak, de az ismeretek jó része autodidakta módon vagy a gyakorlatban is elsajátítható. Az elismert erdélyi magyar filmrendező, egyetemi oktató, Felméri Cecília elemzésében személyes válaszokat keres arra, hogyan működnek a filmelméleti kérdések és a gyakorlati döntések, ezen belül elsősorban a rendezői döntésekre fókuszálva. A témaválasztástól a filmnyelvig, a rendezői feladatoktól a filmtörténeti irányzatokig, a forgatókönyvtől a költségvetésig, a castingtól a színészvezetésig, a megfelelő stábtól a kameramozgásig, a fények használatától a ritmusig, a hang szerepétől a vágásig minden fontos témát érint, számos gyakorlati módszert osztva meg az olvasókkal. A végén esettanulmányokat is közöl, egyes rendezők (John Boorman, Sydney Pollack, Woody Allen, Bernardo Bertolucci, Martin Scorsese, Wim Wenders, Pedro Almodovar, Tim Burton, David Cronenberg és Jean-Pierre Jeunet) egyéni megoldásait, alkotói döntéseit bemutatva. A kötet bibliográfiával és filmlistával zárul. Leendő filmkészítőknek és a film mint műfaj iránt érdeklődőknek egyaránt ajánlható. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"