Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
20%
Teljes leírás
A modern építészettel kapcsolat általános jelenség - vagy nevezhetjük nyugodtan inkább problémának -, hogy hiába alkotják sorra a legnevesebb tervezők a legimpozánsabb, haladó szellemű, természetbe illeszkedő és környezettudatos, vagy éppen hogy feltűnően technokrata, "tudományos-fantasztikus" épületeket, valahogy mintha hiányozna ezekből az a spiritusz, amely régebbi korok építészeti alkotásait feledhetetlenné, élő élménnyé tette. A szerző - világhírű finn építész és egyetemi tanár - arra a következtetésre jutott, hogy ennek oka egyrészt az, hogy míg korábban a tervezők mind az öt érzékszervnek hoztak létre épületeket, addig mostanra a látás, a vizuális befogadás lett a domináns, figyelmen kívül hagyva az érzékelés másik négy módját (különös tekintettel a Pallasmaa által kiemelten fontosnak tartott tapintásra), másrészt pedig a (többféle értelemben vett) mértéktelenség.

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Pallasmaa, Juhani (1936-)

A bőr szemei

Borító ár
2 500 Ft
Aktuális online ár
2 000 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Pallasmaa, Juhani (1936-)
ISBN
9789632799483
Egyéb szerzőség
Holl, Steven (1947-) (előszó);Veres Bálint (1976-) (ford.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2021
Méret
105, [2] o.
Kiadó
Typotex
Cikkszám
3001034556
Alcím
építészet és érzékek

Darabszám
Teljes leírás
A modern építészettel kapcsolat általános jelenség - vagy nevezhetjük nyugodtan inkább problémának -, hogy hiába alkotják sorra a legnevesebb tervezők a legimpozánsabb, haladó szellemű, természetbe illeszkedő és környezettudatos, vagy éppen hogy feltűnően technokrata, "tudományos-fantasztikus" épületeket, valahogy mintha hiányozna ezekből az a spiritusz, amely régebbi korok építészeti alkotásait feledhetetlenné, élő élménnyé tette. A szerző - világhírű finn építész és egyetemi tanár - arra a következtetésre jutott, hogy ennek oka egyrészt az, hogy míg korábban a tervezők mind az öt érzékszervnek hoztak létre épületeket, addig mostanra a látás, a vizuális befogadás lett a domináns, figyelmen kívül hagyva az érzékelés másik négy módját (különös tekintettel a Pallasmaa által kiemelten fontosnak tartott tapintásra), másrészt pedig a (többféle értelemben vett) mértéktelenség.