Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
21%
Teljes leírás
A kolozsvári alapítású Kellék filozófiai folyóirat 2016-ban megjelent tematikus számának tárgya a filmművészet. A kötet első felében két magyarországi szerző, Tarnay László és Gyenge Zsolt tanulmánya olvasható, amelyek egyaránt a fenomenológia módszerét és eszköztárát bevetve vizsgálják a filmet, pontosabban a filmélményt, a film befogadásának folyamatát. Tarnay a filmnéző által megélt intimitásélményt elemzi, azt az általában vett intimitás, azaz a másikkal való találkozás modelljének tekintve. Gyenge Zsolt a filmes tapasztalat fenomenológiai leírásán keresztül a filmelemzés megújítását javasolja. A második tematikus blokk tárgya a nemzetközileg is nagy feltűnést keltett új román film. A kétezres években meginduló mozgalmat, iskolát egyfajta újabb (neo)realizmusként szokás értelmezni. A lap román szerzőinek írásai e realizmus mibenlétét vizsgálják, Corneliu Porumboiu és Criti Puiu rendezők önreflexív, a film, a filmezés mibenlétére is rákérdező alkotásait elemezve. Ezeken túl áttekintést kapunk a mai román dokumentumfilm irányairól, és a mai román filmben megjelenő családkép elemzését olvashatjuk, zárásul pedig Demény Péter rövid esszéje Radu Jude 2015-ös fekete komédiájával, az Aferim! című filmmel foglalkozik. A szerzők rövid bemutatásával és a tanulmányok angol nyelvű összefoglalóival kiegészülő kötet igényes és gondolatébresztő írásai a filozófia és a filmművészet iránt érdeklődő olvasóknak egyaránt jó szívvel ajánlható. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"

Kellék 56. Film és fenomenológia. Az új román film esztétikája

Borító ár
1 500 Ft
Aktuális online ár
1 185 Ft
Termék részletes adatai
Egyéb szerzőség
Györgyjakab Izabella (1975-) (szerk.);Gregus Zoltán (1973-) (szerk.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2016
Méret
23 cm
Kiadó
Pro Philosophia
Cikkszám
3001034954
Alcím
filozófiai folyóirat

Darabszám
Teljes leírás
A kolozsvári alapítású Kellék filozófiai folyóirat 2016-ban megjelent tematikus számának tárgya a filmművészet. A kötet első felében két magyarországi szerző, Tarnay László és Gyenge Zsolt tanulmánya olvasható, amelyek egyaránt a fenomenológia módszerét és eszköztárát bevetve vizsgálják a filmet, pontosabban a filmélményt, a film befogadásának folyamatát. Tarnay a filmnéző által megélt intimitásélményt elemzi, azt az általában vett intimitás, azaz a másikkal való találkozás modelljének tekintve. Gyenge Zsolt a filmes tapasztalat fenomenológiai leírásán keresztül a filmelemzés megújítását javasolja. A második tematikus blokk tárgya a nemzetközileg is nagy feltűnést keltett új román film. A kétezres években meginduló mozgalmat, iskolát egyfajta újabb (neo)realizmusként szokás értelmezni. A lap román szerzőinek írásai e realizmus mibenlétét vizsgálják, Corneliu Porumboiu és Criti Puiu rendezők önreflexív, a film, a filmezés mibenlétére is rákérdező alkotásait elemezve. Ezeken túl áttekintést kapunk a mai román dokumentumfilm irányairól, és a mai román filmben megjelenő családkép elemzését olvashatjuk, zárásul pedig Demény Péter rövid esszéje Radu Jude 2015-ös fekete komédiájával, az Aferim! című filmmel foglalkozik. A szerzők rövid bemutatásával és a tanulmányok angol nyelvű összefoglalóival kiegészülő kötet igényes és gondolatébresztő írásai a filozófia és a filmművészet iránt érdeklődő olvasóknak egyaránt jó szívvel ajánlható. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"