Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
23%
Teljes leírás
Bár a cím a kínai tájképfestészet témáját ígéri, a borítón az autodidakta festő és grafikus szerző kompozíciója (Az istenek otthona) látható. Nem csalatkozik azonban az, aki erről a műélvezők csodálatát minduntalan kiváltó műfajról akar többet megtudni, a borítókép ihlető forrása ugyanis a hagyományos és több évszázados múltra visszatekintő kínai festészet. Amíg a Kis műterem sorozatban megjelent, nagyalakú, vékony kötet végére a saját alkotásokig eljut Horváth Iván, s reményei szerint az érdeklődő olvasó is, addig röviden végigjárja azt az izgalmas utat, ami az európai szem és értelem számára talán mindig rejtve maradó távol-keleti festészet lényegét próbálja megközelíteni. "A kínai tájképfestészet nem technikai, hanem szemléleti kérdés, ezért utánzásnak, parafráziskészítésnek - mármint az európai festő részéről - nincs értelme" - szögezi le a szerző a saját képe elkészítését bemutató, elemző fejezet bevezetéseként. Ezt megelőzően azonban - s ez a hazai szakirodalomban ritkaságszámba megy – a legkorábbi, 11. századi tusfestményektől elindulva nyújt érdekfeszítő képet nemcsak a kínai festészet történetéről, nagy egyéniségeiről, hanem – ami nélkül nehezen is lenne érthető - a kínai kultúra egészéről. Az iskolai könyvtárakba különösen ajánlott mű kislexikonnal és irodalomjegyzékkel egészül ki.

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Horváth Iván (1935-)

A kínai tájképfestészet - európai szemmel

Borító ár
2 495 Ft
Aktuális online ár
1 921 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Horváth Iván (1935-)
ISBN
9789632781150
Egyéb szerzőség
Tőkei Ferenc (közrem.);Pecsics Mária (fotó)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2009
Méret
29 cm
Kiadó
Cser K.
Cikkszám
3000163295

Darabszám
Teljes leírás
Bár a cím a kínai tájképfestészet témáját ígéri, a borítón az autodidakta festő és grafikus szerző kompozíciója (Az istenek otthona) látható. Nem csalatkozik azonban az, aki erről a műélvezők csodálatát minduntalan kiváltó műfajról akar többet megtudni, a borítókép ihlető forrása ugyanis a hagyományos és több évszázados múltra visszatekintő kínai festészet. Amíg a Kis műterem sorozatban megjelent, nagyalakú, vékony kötet végére a saját alkotásokig eljut Horváth Iván, s reményei szerint az érdeklődő olvasó is, addig röviden végigjárja azt az izgalmas utat, ami az európai szem és értelem számára talán mindig rejtve maradó távol-keleti festészet lényegét próbálja megközelíteni. "A kínai tájképfestészet nem technikai, hanem szemléleti kérdés, ezért utánzásnak, parafráziskészítésnek - mármint az európai festő részéről - nincs értelme" - szögezi le a szerző a saját képe elkészítését bemutató, elemző fejezet bevezetéseként. Ezt megelőzően azonban - s ez a hazai szakirodalomban ritkaságszámba megy – a legkorábbi, 11. századi tusfestményektől elindulva nyújt érdekfeszítő képet nemcsak a kínai festészet történetéről, nagy egyéniségeiről, hanem – ami nélkül nehezen is lenne érthető - a kínai kultúra egészéről. Az iskolai könyvtárakba különösen ajánlott mű kislexikonnal és irodalomjegyzékkel egészül ki.